בטיחות, אבטחה וגהות במתקני MedOne דאטה סנטר

מור לוי, מנהלת מכירות, MedOne

-

September 2, 2024

ישנם מספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון בעת יצירת תוכנית בטיחות וגהות בדאטה סנטר. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא סכנת האש. דאטה סנטרים מכילים כמות גדולה של מחשבים וציוד חשמלי, מה שהופך אותם למועדים לשריפה. חשוב לוודא שיש מערכת כיבוי אש תקינה בדאטה סנטר, וכי כל העובדים מיומנים בשימוש בה.

גורם חשוב נוסף הוא סכנת החשמל. דאטה סנטרים מכילים כמות גדולה של מתח גבוה, מה שיכול להיות מסוכן אם הוא לא מטופל כראוי. חשוב לוודא שכולם בדאטה סנטר מודעים לסיכוני החשמל, וכי הם יודעים כיצד להתנהל בבטחה בסביבה חשמלית. גורם חשוב נוסף הוא סכנת בריאות. דאטה סנטרים יכולים להיות מקומות רועשים, חמים וצפופים. חשוב לוודא שתנאי האוויר בדאטה סנטר תקינים, וכי יש מספיק מקום לאנשים לעבוד בבטחה. 

MedOne, כחברה המתמחה בדאטה סנטרים, רואה בבטיחות ואבטחה היבטים קריטיים כדי להגן על מידע רגיש, להבטיח המשכיות עסקית ולשמור על שלמות תשתיות ה – IT, ובריאות העובדים במתקנים. הנה כמה פרמטרים מרכזיים לבטיחות ואבטחה במתקני  MedOne דאטה סנטר :

  • אבטחה פיזית: הטמענו אמצעי אבטחה פיזיים חזקים כדי להגן על הדאטה סנטר. זה כולל מערכות בקרת גישה, אימות ביומטרי, מצלמות מעקב, מאבטחים ופרוטוקולי ניהול מבקרים. הגבלנו את הגישה לצוות מורשה בלבד ואנו בודקים ומעדכנים באופן קבוע את הרשאות הגישה.
  • בקרות סביבתיות: אנו פועלים לשמירה על תנאים סביבתיים מתאימים בדאטה סנטר כדי להבטיח את הבטיחות והביצועים של הציוד. בקרת מערכות טמפרטורה, לחות ומניעת שריפות כדי למנוע כשל או נזק לציוד. הטמעת גלאי עשן, מערכות כיבוי אש ופתרונות גיבוי כח חירום. כמו כן, בעקבות הקורונה, הטמענו במתקנים טכנולוגיה לטיהור אוויר, חפצים ומשטחים.  
  • יתירות וחוסן: המתקנים מגובים בתשתית עודפת, לרבות ספקי כוח, חיבורי רשת, מערכות אחסון וגיבוי, כדי להבטיח זמינות גבוהה ולמזער את הסיכון להשבתה. יישמנו תוכניות התאוששות מאסון והמשכיות עסקית לשחזור נתונים ופעולות במקרה של אסון טבע או אירוע בלתי צפוי.
  • אבטחת רשת: אנו מגינים על רשת הדאטה סנטר מפני גישה לא מורשית, פרצות נתונים ואיומי סייבר. הטמעת חומות אש, מערכות זיהוי ומניעת חדירה ופרוטוקולי הצפנה. מעדכנים באופן קבוע תיקוני אבטחה וקושחה כדי לצמצם פגיעויות. עורכים ביקורות אבטחה ובדיקות חדירה קבועות כדי לזהות ולטפל בחולשות כלשהן.
  • הצפנת נתונים: אנו דואגים להצפנת נתונים במצב מנוחה ובמעבר כדי להגן על מידע רגיש. יישמנו אלגוריתמי הצפנה חזקים ונהלי ניהול מפתחות כדי להגן על נתונים מפני גישה לא מורשית. סוקרים ומעדכנים באופן קבוע את פרוטוקולי ההצפנה כדי להתיישר עם שיטות העבודה המומלצות בתעשייה הגלובלית.
  • ניטור ורישום: פרסנו מערכות ניטור ורישום מקיפות כדי לעקוב ולנתח את תעבורת הרשת, ביצועי המערכת ואירועי אבטחה. אנו עוקבים אחר פעילויות חריגות, ניסיונות חדירה ותוכנות זדוניות. קבענו מנגנוני התראה בזמן אמת לתגובה מהירה לאירועי אבטחה פוטנציאליים.
  • מודעות והדרכה של עובדים: עובדי הדאטה סנטרים והחברה כולה לומדים שיטות עבודה מומלצות, מדיניות ונהלים באבטחה באופן תדיר. אנו עורכים הכשרה קבועה למודעות אבטחה ולקידום תרבות אבטחה חזקה. כמו כן, הטמענו בקרות גישה ומערכות ניטור כדי לזהות איומים פנימיים פוטנציאליים ופעילויות לא מורשות. עובדי MedOne  יודעים כיצד להשתמש בציוד בבטחה, כיצד לזהות סכנות פוטנציאליות ואיך לפעול במקרה של חירום.
  • ציות ותקנות: מחלקות אבטחת מידע, אבטחה פיזית ובטיחות וגהות עובדות בשילוב להבטחת עמידה בתקנות התעשייה וחוקי הגנת מידע. אנו עונים לדרישות תקנים רלוונטיים כגון (ISO 22301, ISO 27001 ) ומטמיעים בקרות אבטחה מתאימות כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות. בודקים ומתעדים בקביעות את אמצעי התאימות כדי להוכיח עמידה.
  • ניהול ספקים: קבענו נוהלי ניהול ספקים חזקים כדי להבטיח את האבטחה של שירותים וציוד במיקור חוץ. מעריכים את נוהלי האבטחה וההסמכות של ספקי צד שלישי. יישמנו התחייבויות חוזיות לדרישות אבטחה והערכות אבטחה שוטפות.
  • תגובה והתאוששות לאירועים: פתחנו תוכנית תגובה לאירועים כדי לטפל באירועי אבטחה במהירות וביעילות. הגדרנו תפקידים ואחריות לכלל העובדים בארגן\ון, הקמנו ערוצי תקשורת ואנו בודקים את התוכנית באופן קבוע באמצעות סימולציות. הטמענו אסטרטגיות גיבוי ושחזור לשחזור פעולות ונתונים במקרה של אירוע אבטחה.

MedOne  כמובילת שוק הדאטה סנטר בישראל כבר 23 שנים, מחויבת לבטיחות ואבטחת המתקן, עובדיו, ותשתיות הלקוחות. הטמעת אמצעי בטיחות ואבטחה אלה, הובילה את המתקנים שלנו להפחתה משמעותית של הסיכון לאיומים פיזיים וסייבר, עוזרת להבטיח ללקוחותינו את המשכיות ושלמות פעולות ה-IT ומגינה על נתוניהם

More articles