אבטחת מידע- חלק בלתי נפרד מאחריות ניהולית בעידן הדיגיטלי

יורם אסולין ארכיטקט ענן בכיר MedOne

-

September 1, 2024

אחריות המנהלים בתחום אבטחת המידע היא רחבה ומשמעותית. היא דורשת מעורבות אקטיבית, הבנה של הסיכונים והאתגרים, וקבלת החלטות אסטרטגיות. מנהלים שמבינים את חשיבות תפקידם באבטחת מידע ופועלים בהתאם, מגנים לא רק על נכסי המידע של הארגון, אלא גם מבטיחים את עתידו העסקי ואת אמון בעלי העניין בו. בעידן הדיגיטלי, אבטחת מידע היא לא רק אחריות טכנית, אלא חלק בלתי נפרד מהאחריות הניהולית הכוללת.

כאשר אנחנו ( (MedOneמגיעים לארגונים להצגת האיומים הקיימים בשוק והפתרונות שניתן ליישם כדי להתכונן הכי טוב ליום רטוב כי כולנו יודעים : "שמתקפת סייבר, זאת לא שאלה של אם נותקף אלא שאלה מתי נותקף"

אנו מסבירים למנכ"ל הארגון שאחד הנכסים העיקריים שלו היא מערכות המידע, האחריות אינה מוטלת רק על מנהל ה IT / מנמ"ר האחריות הינה של הנהלת הארגון עד רמת הדירקטורים, כי אובדן המידע מסכן את החברה.  

אבטחת מידע אינה רק עניין של הגנה על נתונים. היא קריטית להמשכיות העסקית, לשמירה על אמון לקוחות, ולעמידה בדרישות רגולטוריות. דליפת מידע עלולה לגרום לנזקים כלכליים אדירים, לפגיעה במוניטין, ואף לסנקציות משפטיות. לכן, אבטחת מידע היא נושא אסטרטגי שחייב להיות בראש סדר העדיפויות של ההנהלה הבכירה.

להלן מספר צעדים מעשיים למנהלים

  1. מינוי מנהל אבטחת מידע (CISO): יש למנות אדם בכיר האחראי על אבטחת המידע בארגון ולתת לו גישה ישירה להנהלה הבכירה.
  2. פיתוח מדיניות אבטחת מידע: יש לגבש מדיניות ברורה ומקיפה לאבטחת מידע ולעדכן אותה

באופן שוטף.

  1. הדרכות והעלאת מודעות: יש לקיים הדרכות תקופתיות לכל העובדים בנושאי אבטחת מידע 

ולעודד תרבות של ערנות לאיומי סייבר.

  1. ביצוע הערכות סיכונים: יש לערוך הערכות סיכונים תקופתיות ולעדכן את אסטרטגיית האבטחה 

בהתאם.

  1. השקעה בטכנולוגיה: יש להשקיע בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים להגנה על מערכות המידע של 

הארגון.

  1. שיתוף פעולה עם גורמי חוץ: יש לשתף פעולה עם רשויות אכיפה, ארגוני תעשייה, ומומחי אבטחה חיצוניים לשיפור יכולות ההגנה.

הארגון נדרש להבין שכנגד הסיכונים הוא צריך להשקיע משאבים כדי לשמור על המשכיות עסקית ורציפות תפקודית כי אובדן המידע וזמן התאוששות של חודשים יעלה כספית ובמוניטין יותר מהשקעה בפתרון.

אנחנו ב MedOne יודעים לתת פתרון DRaaS אשר מבטיח אובדן נתונים של כ 7 שניות וזמן חזרה לעבודה נמדד בזמן הדלקת שרתים, הפתרון שלנו מגן על הארגון במנעד רחב של ארועי אסון, פתרון ל DR מלא קרי הדלקת כל השרתים שסונכרנו ב MedOne או DR חלקי קרי הדלקת שרת אחד או יותר.

כמו כן ניתן ליישם אצלנו גיבוי נוסף של סביבת השרתים Secondary copy במצב של Read Only כך שבקרות אירוע בחדר השרתים בבית הלקוח ניתן לשחזר את הנתונים מענן MedOne