Business Continuity Program - BCP

בשנים האחרונות הפך BCP (ראשי תיבות של Business Continuity Program,  ובעברית: תכנית הבטחת המשכיות עסקית) לנושא שכמעט כל חברה וארגון, ובפרט אלה הגדולים, מקדישים לו תשומת לב רבה. MedOne, החברה המובילה בארץ בתחום פתרונות ההמשכיות וההתאוששות מאסון, השלימה כבר בראשית 2015 את ההיערכות הנדרשת על-מנת לספק תכנית איכותית במיוחד בתחום – כזו שמבטיחה מענה מקיף ואפקטיבי להפליא ב-99.99% מתרחישי הייחוס הרלוונטיים למדינת ישראל.

שלושה מתקנים תת קרקעיים, צומת תקשורת מרכזי

MedOne מפעילה שלושה מתקני Data Center תת קרקעיים העומדים ברמת שירות מחמירה – SLA של 99.99% בשנה. המתקנים משמשים כצומת התקשורת של ישראל, קרי נקודת חיבור משמעותית בין תעבורת התקשורת בישראל לבין תעבורת התקשורת העולמיות. במתקנים המוגנים היטב מתארחות חברות רבות, כולל מהמובילות והגדולות במשק, וכן שלל ארגונים אסטרטגיים.

מתקנים אלה, ואיתם הטכנולוגיות המתקדמות בהן משתמשת MedOne, מאפשרים התאוששות מהירה ומלאה במגוון רחב של תרחישים. בפרט ישנה התייחסות 5 התרחישיםהבאים:

א. מלחמה טרור

ב. גיוס המוני צו 8 – קרי זמינות נמוכה של כוח האדם.

ג. מזג אויר קיצוני

ד. רעידות אדמה

ה. סייבר טרור

כל המרכיבים הנ"ל עשויים להשפיע במידה ניכרת על יכולתו של ארגון או עסק לספק ללקוחותיו את השירות המצופה ממנו, ועל כן חובה לקחת את כולם בחשבון כשיוצרים תכנית BCP.

איך MedOne מאפשרת המשכיות עסקית בכל מצב?

על-מנת להבטיח BCP מיטבי לכל לקוחותיה, יצרה MedOne לא פחות מ-8 מעגלי אבטחה. כל אחד מהם מספק הגנה אפקטיבית מאוד בפני כל התרחישים המאיימים על פעילות המחשוב של כל העסקים והארגונים, וכולם ביחד מייצרים סינרגיה רבת עוצמה – ובהתאם גם SLA של למעלה מ-99% והתחייבות לאי זמינות של שירותי המחשוב השונים במשך 5 דקות בשנה לכל היותר.

מרכיב מהותי אחד בהמשכיות העסקית המרשימה הוא מיקום המתקנים – עמוק מתחת לקרקע (כ-15 מ' מתחת לפני השטח) וב-3 אתרים נפרדים: טירת הכרמל, פתח תקווה ותל אביב. למעשה מדובר בבונקר שנמצא בתוך בונקר כשבכל מתקן הפרדה מלאה בין השרתים המיועדים ללקוחות החברה לבין מערכות התמיכה בשרתי החברה עצמה. בסך הכל עומדים לרשות לקוחות החברה – עסקים מהמובילים בארץ וארגוני אנטרפרייז – 16,000 מ"ר.

במתקן הצפוני מותקנת תחנת כוח עצמאית עם הספק של לא פחות מ-15 מגה וואט, כך שגם בתרחיש קיצוני שבו מערכות החשמל בארץ מושבתות, הדאטה סנטר של MedOne יכול להמשיך ולפעול במשך 3 יממות ובתפוקה מלאה. כמו כן קיימים במקום מאגרי מים לשעת חירום. תשומת לב רבה הוקדשה גם להגנה בפני טילים, אחד האיומים המשמעותיים ביותר על ישראל: המתקנים התת קרקעיים מסוגלים לספוג פגיעות של טילים עם טון חומר נפץ וברדיוס של 15 מ' – ועדיין לספק לכל לקוח ולקוח את מלוא השירות ובשתי מילים: BCP מושלם.

לגבי איכות חומת ההגנה הבלתי חדירה ביחס לאיומי סייבר מעיד תו הסמכה שניתן ל-MedOne מטעם CSA, אחד הארגונים החשובים בעולם בכל הנוגע לאבטחת מידע בענן. תו ה-STAR של Cloud Security Alliance הוענק כבר ב-2016 והפך את MedOne לחברה הישראלית הראשונה שמוכיחה יכולות גבוהות במיוחד בתחום הרגיש ורב החשיבות עבור כל הלקוחות.

בנוסף למעגלי האבטחה הפיזיים והטכנולוגיים קיימים במתקנים התת קרקעיים גם מעגלי הגנה אנושיים: על-מנת לספק BCP ברמה הגבוהה ביותר הקיימת כיום, כפי שנדרש עבור לקוחות כמו בנקים, חברות אשראי ומשרדי ממשלה, ישנם מתחת לאדמה גם שומרים חמושים ומיומנים. כשמצרפים לתמונה את הידע הרב שהצטבר ב-MedOne בכל הנוגע להמשכיות עסקית קל להבין איך היא מציבה סטנדרטים חדשים בתחום – ומצליחה לעמוד בהם באופן קבוע.

קפיצת המדרגה הדרמטית של MedOne

כאמור כבר ב-2015 השלימה MedOne את ההיערכות הנדרשת על-מנת לספק את תכנית ה- BCP הטובה ביותר בארץ. חשוב לציין כי החברה מוגדרת כ"מפעל חיוני" בשעת חירום ובהתאם חלה עליה החובה לספק רמת שירות מקסימלית – ובין השאר לוודא כי שדרת התקשורת הלאומית של ישראל תוכל לתפקד גם בתרחישים קשים במיוחד.

במסגרת ההיערכות, MedOne מסוגלת להתחייב ל-SLA של 99.99%, גם בתרחישי הייחוס של ישראל.

MedOne שכרה את חברת הייעוץ המובילה ארנסט אנד יאנג ובחברת אלמנטס הומלנד סקיוריטי שבראשה עומד אלון רוזן, שכיהן בעבר כמנכ"ל המשרד להגנת העורף. בתהליך בוצע זיהוי גורמי הסיכון שמקשים על הארגון או העסק לתפקד בשעות חירום – ועל בסיס הזיהוי המפורט והמדויק של הסיכונים, פותחו צעדים אופרטיביים למתן מענה מקסימלי בכל מצב.

בנוסף כלל התהליך איתור של כל אותם תרחישים שעלולים למנוע מ-MedOne לעמוד באמנת השירות עליה התחייבה (ה-SLA). מיפוי תרחישי הייחוס (תוך תשומת לב גם להנחיות הרגולטוריות הרלוונטיות) והפתרונות לכל תרחיש הוא למעשה המהות של כל תכנית BCP, והוא מוגדר על-ידי MedOne כ-"Beyond SLA".

MedOne השקיעה משאבים משמעותיים גם בשיפור זמן החזרה שלה עצמה לתפקוד מלא, כך שהלקוחות יקבלו את מלוא התמיכה הנדרשת. לשם כך נרכשו כלים מתקדמים כגון ניהול מערכת המלאי של החלקים הקריטיים שאותם הספקים לא מחזיקים (בשל עלותם הגבוהה). לאחר השלמת התהליך יכולה MedOne להבטיח – ולקיים! – רציפות עסקית מיטבית לכל אחד מהלקוחות שלה, הן בהיבט האסטרטגי והן בהיבט התפעולי.