בשנים האחרונות הפך BCP (ראשי תיבות של Business Continuity Program,  ובעברית: תכנית הבטחת המשכיות עסקית) לנושא שכמעט כל חברה וארגון, ובפרט אלה הגדולים, מקדישים לו תשומת לב רבה. MedOne, החברה המובילה בארץ בתחום פתרונות ההמשכיות וההתאוששות מאסון, השלימה כבר בראשית 2015 את ההיערכות הנדרשת על-מנת לספק תכנית איכותית במיוחד בתחום – כזו שמבטיחה מענה מקיף ואפקטיבי להפליא ב-99.99% מתרחישי הייחוס הרלוונטיים למדינת ישראל.

שלושה מתקנים תת קרקעיים, צומת תקשורת מרכזי

MedOne מפעילה שלושה מתקני Data Center תת קרקעיים העומדים ברמת שירות מחמירה – SLA של 99.99% בשנה. המתקנים משמשים כצומת התקשורת של ישראל, קרי נקודת חיבור משמעותית בין תעבורת התקשורת בישראל לבין תעבורת התקשורת העולמיות. במתקנים המוגנים היטב מתארחות חברות רבות, כולל מהמובילות והגדולות במשק, וכן שלל ארגונים אסטרטגיים.

מתקנים אלה, ואיתם הטכנולוגיות המתקדמות בהן משתמשת MedOne, מאפשרים התאוששות מהירה ומלאה במגוון רחב של תרחישים. בפרט ישנה התייחסות 5 התרחישיםהבאים:

א. מלחמה טרור

ב. גיוס המוני צו 8 – קרי זמינות נמוכה של כוח האדם.

ג. מזג אויר קיצוני

ד. רעידות אדמה

ה. סייבר טרור

כל המרכיבים הנ"ל עשויים להשפיע במידה ניכרת על יכולתו של ארגון או עסק לספק ללקוחותיו את השירות המצופה ממנו, ועל כן חובה לקחת את כולם בחשבון כשיוצרים תכנית BCP.

קפיצת המדרגה הדרמטית של MedOne

כאמור כבר ב-2015 השלימה MedOne את ההיערכות הנדרשת על-מנת לספק את תכנית ה- BCP הטובה ביותר בארץ. חשוב לציין כי החברה מוגדרת כ"מפעל חיוני" בשעת חירום ובהתאם חלה עליה החובה לספק רמת שירות מקסימלית – ובין השאר לוודא כי שדרת התקשורת הלאומית של ישראל תוכל לתפקד גם בתרחישים קשים במיוחד.

במסגרת ההיערכות, MedOne מסוגלת להתחייב ל-SLA של 99.99%, גם בתרחישי הייחוס של ישראל.

MedOne שכרה את חברת הייעוץ המובילה ארנסט אנד יאנג ובחברת אלמנטס הומלנד סקיוריטי שבראשה עומד אלון רוזן, שכיהן בעבר כמנכ"ל המשרד להגנת העורף. בתהליך בוצע זיהוי גורמי הסיכון שמקשים על הארגון או העסק לתפקד בשעות חירום – ועל בסיס הזיהוי המפורט והמדויק של הסיכונים, פותחו צעדים אופרטיביים למתן מענה מקסימלי בכל מצב.

בנוסף כלל התהליך איתור של כל אותם תרחישים שעלולים למנוע מ-MedOne לעמוד באמנת השירות עליה התחייבה (ה-SLA). מיפוי תרחישי הייחוס (תוך תשומת לב גם להנחיות הרגולטוריות הרלוונטיות) והפתרונות לכל תרחיש הוא למעשה המהות של כל תכנית BCP, והוא מוגדר על-ידי MedOne כ-"Beyond SLA".

MedOne השקיעה משאבים משמעותיים גם בשיפור זמן החזרה שלה עצמה לתפקוד מלא, כך שהלקוחות יקבלו את מלוא התמיכה הנדרשת. לשם כך נרכשו כלים מתקדמים כגון ניהול מערכת המלאי של החלקים הקריטיים שאותם הספקים לא מחזיקים (בשל עלותם הגבוהה). לאחר השלמת התהליך יכולה MedOne להבטיח – ולקיים! – רציפות עסקית מיטבית לכל אחד מהלקוחות שלה, הן בהיבט האסטרטגי והן בהיבט התפעולי.

השארת תגובה